dream big and shine on !

Friday 28 December 2012

find 'self '

Assalamualaikum . Hai stalker . its been a while i'm not writing . its not mean that i don't have a story to tell u . banyak sangat . malas juga nak update blog ni . better on study rite , mate ? as a teenager , kita perlu ada attitudes or jati diri sendiri . means from that kita perlu ada pendirian atas butiran pendapat dan pandangan kita . tak perlu untuk merosakkan diri untuk menjadi orang lain . tak perlu untuk berubah 360 degres for others . but if nak berubah ke arah kebaikan , itu harus . ada beza antara berubah ke arah kebaikan dan berubah untuk puaskan hati orang lain . tak perlu aku nak list down perbezaannya . budak tadika pun tahu benda ni . so pikir sendiri lha yek . if betul2 x sure , google je . internet di hujung jari .

be the All Star . tak sabit (takde kena mengena)


back to our topic , cuba korang bayangkan , if kita tak ada pendirian sendiri , for sure orang senang untuk 'pijak-pijak' kita . orang juga susah nak respect kita . they might think that kita ni just lalang yang 'bergerak' mengikut arah angin . angin ke kiri , lalang tu pun ke kiri . ada yang akan sangkal pendapat aku dengan cakap yang kita tak perlu hidup atas kata-kata orang . exactly thats rite , but korang stress tak kalau orang setiap masa mengata diri kita ? tipu betul kalau tak stress . bagi aku , if kita tak ada 'diri sendiri' , orang mudah nak 'pijak kepala' bak kata orang tua-tua . yela . orang yang jenis pijak kepala ni suka memanipulasi orang lain . senang cerita suka ambil kesempatan , mentang2 lah kita jenis 'follow the flow' , dia pulak nak possess kita . orang macam ni dilabel sebagai 'tak sedar diri' . untuk tak nak diri tu ditindas , so perlulah kita ada jati diri sendiri . tak yah nak sama sangat lha dengan orang lain . tak best hidup ni . do what u want as do not over . 

ada quotes menarik yang aku pernah dengar that sound likes this "keep ur attitudes to cross the rainstorm , be open mind , be crazy and be urself " hoho . sesuai sangat lha dengan jiwa remaja ni . but , even attitudes kita macam mana sekalipun , do not cross the lines . yang jahat tetap jahat . yang baik tu kekalkan . jangan sampai kita mengata orang , sakitkan hati orang . apa2 pun manner perlu jaga . pergaulan dan akhlak pun mesti seiring dengan perlakuan kita . 

No comments:

Post a Comment

zikrullah pada Maha Pencipta