dream big and shine on !

Thursday 16 May 2013

hazel eyes

exhausted . tired . unexpected

yeah . . second time kerja . . sangat memenatkan . mula masuk kerja pukul 9 pagi  sampai lah pukul 6.30 petang . memang keras kejong urat2 rasanya . . hahahaha . even kerja tu tak lah berat sangat (just tunggu customer , tarik roda yg tergantung baju2 then sapu2 sampah dalam kedai) oh yaa . lupa aku nak inform yang aku kerja kat kedai jubah lelaki * macam kedai ibadah jugak* di tengah bandar . Actually , ni kedai kawan ayah aku so ayah aku pun rekemen lah supaya aku kerja kat sini . mula2 kerja memang best sebab bos aku macam baik dan penyayang je + dia pun pakai purdah bagai . so aku tersangat lah enjoy . but , lama2 macam2 cerita aku dengar dari akak + makcik2 kedai sebelah . diorang cakap macam2 pasal owner kedai aku tu . tapi aku just tak concern sangat (biasa lah , kita tak boleh percaya kat orang lain 100%) . tapi kan , even macam mana sekalipun , kita tetap kena siasat juga . mana lah tau betul apa yang they all cakapkan . then lama2 , aku dapat rasa apa yg they all cakap tu betul as aku nampak 'tanda-tanda' nya . . dan ada jugak gangguan lain yang menyesakkan kepala otak aku . Gaji pun sikit sangat , tak padan dengan 9 setengah jam bekerja + lansung takde cuti . aku pun decided untuk berhenti sebelum apa-apa yang tak diingini berlaku . Hence , aku happy jugak as aku dapat banyak pengalaman baru yang sikit sebanyak mematangkan aku . Pengalaman dan kesusahan tu banyak menyedarkan kita dalam kehidupan seharian kita ni . 

happy , joyful , lots of laugh

Alhamdulillah , sehari-harian aku , hidup aku dipenuhi dengan keseronokan dan gelak ketawa hinggakan aku hilang stress dan lupa dengan masalah yang membelenggu . kiranya life aku masih stabil . sikit sebanyak datangnya dari kawan2 aku , geng , family , teachers , Ex and crush *fuyoooo* . wahahahaha . nak story sikit pasal geng aku . we all consists 10 of crazy-sporting-funny-openminded-kind-best friends forever of people *amboii :P* kiteorang semua lain sekolah , ada yang lain umur (ada jugak yg lain negeri tapi kami selalu lepak bersama) so they all banyak cheer up kan warna-warna dalam hidup aku . banyak momen indah yang aku ada bersama mereka . travel sana , travel sini , hang up sana , hang up sini , shopping sana sini . pokoknya memang banyak sangat masa yang terluang bersama . *literally nyaaa* . tapi even macam mana sekalipun . kami susah nak snap gambar sama2 . sebabnya one of them cakap "aku tak suka lah bila kita snapping2 ni (tangkap gambar) sebab once kita snap , 1 kegembiraan dan senyuman akan hilang . korang tak nampak ke betapa Fake nya orang2 yg snapping2 ni ? dalam picca senyum kemain tapi bila kat luar . . . hambar . . kosong . . so aku harap setiap snap tu takkan rampas dan hilangkan kebahagiaan kita" . . perghhh . ayat dia memang buat aku sentap tahap dewa *sebab aku do loving in photography's art* dan disebabkan quotes dari member aku ni lah yang membuatkan aku kurang snap gambar (whether in event , while hang out or something that related to human) so aku just snap image yang bukan berupa manusia . aku tak nak semua tu sekelip mata je hilang . biarlah momen indah , suka , duka , kecewa tu just terpahat dalam ingatan . semoga Allah mengekalkan semua tu . pasal family aku lak , semua sporting , boleh bawak bincang dan bagi aku semuanya sempurna . tiada apa yang aku kesalkan . teacher . . banyak jugak main peranan . hahahaha . . crush ? ahhhhhhh . panjang cerita . tak payah tahu . then Ex . Ex aku pun until now still lagi berhubung baik dengan aku even jadi best friend tu . . 

touche' . been appreciated . full-hearted

siapa tak suka bila diraikan ? meh sini cakap sikit . tak de kan ? so semua orang terharu . same goes to me la . . by the way . . aku rasa macam tak penting je nak cerita . . so aku cerita secara overall jela . . aku kan pernah mengajar kata sebuah sekolah ni *rahsia rahsia* so bila cikgu2 + student2 sekolah tu organize event hari guru , diorang jemput aku even aku dah tak mengajar lagi kat situ . siap ada orang jemput aku lagi . hahaha . rasa dihargai sesangat . 

banyak sangat dah berborak kat sini . i think i should stop here . lain masa pulak aku lepak kat sini kay . 


No comments:

Post a Comment

zikrullah pada Maha Pencipta