dream big and shine on !

Wednesday 5 June 2013

hang out . have fun :) *daytime*

1 jun 2013
tarikh keramat . sayangi rakan , teman , sahabat , kawan .
2.30 pm 
aku and wana (Syawana) dah deal dengan wan KL (Wan Muhd Fikhruddin) as wan KL akan datang ambil kami dari rumah masing2 . first , wan KL cakap nak datang ambil aku pukul 2.30 , alih2 sampai pukul 3.15 pm dia tak datang2 lagi , rupanya dia ambil wana dulu kat endau . then diorang ambil aku pulak tapi dorang dah terlajak . padahal rumah aku kat SMK pontian jaya tapi diorang dah terkehadapan sangat sampai ke sekolah teknik . masa wana bagitahu aku , terkejut beruk aku . aku pun suruh diorang patah balik . aku tunggu dengan atikah kat depan pakguard sekolah . dari jauh dah nampak kereta Preve wan KL menjalar masuk . dengan bergayanya dia berhenti depan aku . "lawak lah korang"- kata2 aku masa aku masuk kereta . "banyak lha ko , puas pusing dah kami ni"-kata2 wan KL . wana pun dok soksek-soksek jugak (bercakap2 la tu) . dalam kereta tu ada 4 orang . aku , wana , wan KL n kawan dia (aku n wana tak kenal) .
aku pun starts bawak keluar kamera then snapping2 dengan wana . si wan KL dok cakap2 dengan kawan2 dia . kami pun banyak jugak gelak2 dalam kereta . wan KL pasang lagu bapak kuat . pastu dah la bawak laju sampai aku n wana tergolek2 dekat belakang . si wan KL tu dok gelak2 je . masa masuk simpang sepayang tu , wan tanya aku samada aku tahu ke tak rumah dila (Amira Adila) . kami semua tak tahu and stuck kat situ . last2 wan KL berhenti kat tengah2 as jalan kat rumah dila tu ada 2 cabang  samada kiri atau kanan . so masa nak call dila (tanya jalan nak ke rumah dia) . phone wana takde coverage means Maxis takde coverage , so kami pinjam phone kawan Wan as dia pakai celcom . phone wan pun takde coverage . then kami dapat call dila and a few minutes later , dila sampai dengan motor Ego baru dia . dia suruh kami jalan ke depan melalui jalan belah kanan sampailah jumpa simpang 3 . dila pulak pergi ambil orang kat jalan sebelah kiri . masa kat simpang 3 tu kami bertembung balik dgn dila then dila leads sampailah ke rumah dia . masa kiteorg sampai tu , tak ramai yang datang lagi . kereta lagi satu sampai (kereta fahim) . segannye nak keluar kereta >.<

4.00 pm 
sesampainya kami , aku and wana keluar dari kereta . wan KL parking kat depan rumah dila . depan tu ada sungai . memang best and breath- taking habaq hang . tenang dan damai . kiteorg gerak ke beranda depan rumah dila coz kat situ aku nampak they all tengah lepak and makan nasik ayam . masing2 sambut kami dengan agak meriah . they all jerit2 "nick , nick" . aku pun senyum lebar la . rindu tak tertanggung beb . then aku lepak2 dengan diorang smabil tunggu yang lain sampai . lama jugak lah . kiteorang dah naik bosan tunggu . sampaikan macam2 yang terlintas dalam pemikiran . nak tidur lah . nak mandi lah . nak makan lah . sambil2 lepak tu , kami borak2 dan bertanya khabar masing2 . memang seronok as dah lama tak jumpa kan . then ada beberapa sahabat2 yang sampai , kami pun sambut they all dengan meriah . jerit2 nama . ya Allah , memang awesome gilak . ada yang makin kurus keding , ada yang makin chubby dan ada jugak yang maintain je . tapi dari segi gila-gila and funny tu semua still macam dulu . sepanjang lepak tu , kiteorang tak habis2 buat lawak then gelak2 . naim putus usus kentut aku . memang tak kering gusi . kami tertunggu2 sampailah pukul 5.30pm . masa tu mostly ramai dah smapi then kami teruskan dengan aktiviti 

5.30pm 
kami dipecahkan kepada 7 kumpulan . aku jadi ketua kumpulan 2 . ahli group aku ialah awin (najihah azwin) , aja (siti hajar) , fidah (rafidah) , matun (siti halimatun sa'adiah) , hassan dan faris akif . sebelum starts game tu , aku dan bebudak group sebelah2 asyik duk bergurau je . macam2 benda yang keluar . memang funny . nak2 bila ada dayah (nur hidayah) , fuzah (mahfuzah) , awin , aja , jiha (najiha) . masing2 ada je idea nak melawak . sambil2 tu kami snapping bersama2 . first aktiviti *main balut 'hamper'* setiap seorang ahli kena ambil satu persatu stuffs yg tersedia n kena bawak ke belakang then balut lawa2 . masing2 sangat gelabah wehh . tak tahu macam mana nak balut dengan lawa as kertas tu pun kecik + kena ikat dengan riben je . hahahaha . semua mulut berbunyi . kemain gelak2 . then group aku siap awal . kami letak balik dekat tempat asal (atas kerusi) . si wan KL tu tetiba pegang2 'hamper' kami then terburai *aku rasa hamper kami paling buruk disebabkan tangan wan KL* awin n matun bengang gila masa tu then diorang pergi betulkan semula . group2 lain semua bising2 , katanya kami main tipu . second aktiviti , main letak air dalam botol . tapi botol and bekas air tu tak boleh angkat , just sudu je yg boleh angkat . dasar kanak2 ribena betul diorang ni , semua group boleh kata main tipu . labu (hafizzuddin lotfi) paling ketara sekali . semua orang nampak apa dia buat . group aku rasanya menipu jugak tapi tak ada orang sedar . ni semau gara2 awin lha ni . dia cakap yang dia isi air sampai 5 sudu *had yang dibenarkan ialah 1 sudu saja* . terkejut beruk aku weh . hebat awin ni . thumbs up kiri kanan . lepastu kami diminta untuk tunggu kat jalan tar depan rumah dila tu untuk aktiviti yang seterusnya . sambil tunggu , kami snapping2 lagi , pantang betul budak2 ni . asal ada masa je mesti snapping2 picca . third aktiviti . kami main belon air . aku duduk depan sekali . then kena pas belon air tu ke anak2 buah tanpa melihat belakang dan mesti baling . tak boleh passing2 macam tu je . so bile game start , aku dengan excitednya ambik 2 biji belon then baling ke belakang . tapi masalahnya hajar tak sempat sambut then belon tu pecah . aku langsung tak perasan weh . habis basah budak2 belakang . diorang lari macam anak ayam . punyalah nak elak belon . aku pula terus-menerus baling ke belakang . hajar jerit "nickkkk , sabor sabor" kemain kuat dia jerit sampai sakit2 tekak . bila aku pusing belakang . . . . . jeng jeng jeng . .
semua basah then berterabur dah :) lawak gila
aku gelak guling2 atas jalan . punya tak tahan gelak cakap lu . semua jerit2 takut basah . budak laki pulak buat anaiya , diorang baling belon2 tu ke arah gegurls ni . habis semua menyumpah . takut basah baju , basah handphone . semua lari lintang pukang . lamaaaaaaaa sikit . baru kami buat aktiviti terakhir . haaa . yang ni cibai sikit . main tiup tepung cari gula2 . siapa lagi yang kena bash teruk2 kalau bukan aku ? tension . fida (afida) pulak kenakan aku dengan tepung tu cukup2 . bebudak lain kena sikit je . lepastu shera adik Dila pulak ambil tepung then tuang atas kepala aku . teruk sangat rupa aku masa tu . macam apa dah . aku pun ambil tepung then kejar diorang yang lain . terjerit pekik semua .

then maghrib pun melabuhkan tirai ~ BERSAMBUNG 

No comments:

Post a Comment

zikrullah pada Maha Pencipta