dream big and shine on !

Tuesday 3 March 2015

trip to sabah ?

hi

malam ni 3/3/2015 gamat group WhatsApp (wasep) Gorgeous Typo Chicks *nama group ni bersempena dengan ahli2 nya yang kuat typo* dengan perbincangan nak travel. sebelum ni pun ada dah rancang nak ke Sabah dalam bulan 5-6 ni, tapi tetibe sume macam diam je, takde sapa trigger balik wanderlust tu. then malam ni sarah wasep cakap yang dia duk belek2 web airasia bagai so airasia buat promotion sampai bulan 5 ni, tiket pergi balik and stay 3 days 2 nights + tax just cost about RM2++ gitu je ke gold coast, perth, sabah, bali n apa tah aku tak ingat dah. gempak gila and of course murah gila, mana nak dapat murah macam tu. ika suggest nak ke gold coast, isha nak ke krabi tapi yang paling acceptable gi sabah jela. yet still best n sejuk. ingat nak backpack je, jimat, then kat sana boleh tumpang rumah ekin. dorang sume dah bincang nak makan megi je kat sana hahahaha  *nangis* so memasing dah plan kumpul duit dari sekarang. aku mengharap sangat plan ni menjadi, dah lama travelling ni masuk dalam wishlist aku, kebetulan pulak dapat kengkawan yang gila travel jugak so mengena jugak kat situ. actually aku dengan ika nak sangat travel ke negara sejuk yang ada salji, nak main salji, nak bina snowman, nak main ice skating versi turun bukit bersalji. nakkkkk sangat. kalo gi Seattle ada salji and boleh singgah Niagara Fall or else buat terjun tiruk kat texas river ke, gila lawaaaaaa sungai tu, tak silap aku nama sungai tu Jacob Well, bentuk sungai tu bukan memanjang tapi kedalam yang sedalam 30 kaki macam perigi gitu. hahahaha. angan angan tinggi menggunung, kalau jatuh ni sakit. tapi tolong la, aku punya semangat nak travel ni membuak2 sangat, tak sabar nak kerja, kumpul duit, gi travel, belajar sejarah negara orang *tetiba sangat* berbalik pada Sabah, best jugak sabah weh, dulu senior aku penah backpack ke sana, dorang snorkeling siap main dengan ikan nemo lagi kau. pantai dia pun cantik and bersih. then dorang ke kaki gunung kinabalu, kat situ dah macam kat new zealand. ahhhhhhhhhh bestnyaaaaaaaa. nak mendaki gunung kinabalu then pacak bendera yang tertulis "group Gojes Typo Chicks disini" or "Nik Syahirah been here" hahaha kemain. ni semua disebabkan faktor tak dapat jadi ahli astronomi sebab malas belajar dulu (cita2 nak ke planet mars then pacak bendera or paling koman sentuh bintang Taurus) merepeknya lahhhh aku ni. ok back to the topic, sebelum ni aku ada usahakan untuk sambung undergraduate ke Australia, tak ingat part mana, tapi lepas aku tanya tcr Hasilah, dia suggest untuk belajar degree dalam Malaysia then bila buat Master baru ke oversea. so takpelah KIV dulu plan tu. aku teringin nak ke UK, cardiff especially. bestnya. tak pun ke bucharest, romania, uncle aku ada sorang kat sana, kiranya mudah la nak gi tapi kena usahakan tambang tiket pergi balik ke sana. in shaa Allah boleh je kalau kuat azam tu and usaha. tapi yang penting, semua tu atas rezeki dari Allah, perancangan Allah lagi hebat mengatasi perancangan manusia. kalau dah tertulis itu rezeki kita, in shaa Allah benda tu akan datang dari jalan yang tak disangka2. to sum up, in shaa Allah aku akan bekerja keras untuk kumpul duit ke sabah ni, sarah pun cakap camtu so lagi la encourages untuk work harder. in shaa Allah nak pergi before memasing naik degree bulan 9 ni. last words, hargailah kecantikkan nature, alam sekeliling tu sangat menyenangkan *tetibe* . ok lah bye ! doakan aku tau, at least aku dapat pergi mekkah sebelum mati *this should be a priority* . Aamiin, tata . stay bless everybody !


p/s: sorry seorang Nik suka bercerita ceriti
p/p/s: sorry kalau *or memang* penulisan macam budak tak matang, ni kes terlampau excited


Sabah bah

No comments:

Post a Comment

zikrullah pada Maha Pencipta