dream big and shine on !

Sunday 15 February 2015

bangunlah matahari, sinari kami lagi

Assalamualaikum ifah,
nukilan ni ikhlas dari hati buat ifah
insan yang bernama Nurzulfa Afifah
walau kat mana ifah berada, doa saya sentiasa dengan awak

ifah, dah tiga tahun kita kenal antara satu lain
seronok berkawan dengan ifah
ifah jujur, ifah ikhlas tika bercakap
ifah sentiasa senyum, ifah tak pernah marah2
ifah sangat baik hati
jujur tak pernah saya jumpa seorang ifah yang sangat baik

ifah sangat ceria, saya suka tengok ifah senyum dengan gigi besi tu
walaupun kita dulunya lain2 kelas masa diploma law dulu
tapi kita borak macam kita dah lama kenal
macam2 kita borak
kita sembang pasal muet, pasal study n everything lah
kita tak rapat mana ifah, tapi kita selalu bercerita
kita berhubung selalunya guna media social twitter
saya suka bila ifah kongsi pengalaman duduk kat luar negara
mulanya saya cemburu dengan ifah, sebab saya rasa hidup ifah perfect
ifah dapat band 5 dalam muet, yang mana saya betul2 nakkan
ifah dapat samsung note 3 masa awal2 direleased, yang saya usaha kumpul duit untuk beli
ifah dapat pindah ke Seattle,US, itu impian saya dari dulu untuk travel ke luar negara
ifah sangat kaya, ifah selalu dapat apa yang ifah nak
banyak yang saya cemburukan ifah
tapi hakikatnya, siapa tahu apa ujian yang ifah lalui
perit jerih ifah, tak terbayang dek fikiran

ifah, maafkan saya sebab cemburu dengan rezeki ifah
maafkan saya sebab tak pernah tahu pun kesakitan yang ifah hidapi
yang terlayar diwajah ifah hanya kegembiraan
sementara ifah sengsara pada dasarnya
ifah
saya sangat terkejut bila tahu ifah ada positive benign brain tumor
seakan tak percaya dengan berita tu
rasanya baru semalam saya dengar gelak tawa ifah
rasanya baru semalam saya dengar suara ifah
rasanya baru semalam saya dengar ifah bercerita
rasanya baru semalam ifah bagi tips2 muet dekat saya
rasanya baru semalam......
sekarang ifah dah koma selama 18 hari pada tarikh saya tulis post ni

ifah, sebelum awak deactive twitter dan social media yang lain
saya pernah terperasan dengan tweet2 awak
awak cakap awak sakit
awak berdoa Allah kuatkan seorang ifah
awak cerita awak terlajak tido
awak cakap awak tak layak untuk kebahagiaan
ifah, maafkan saya sebab tak sedar yang awak merintih sakit
maafkan saya sebab tak tanya khabar berita awak
maafkan saya sebab tak peduli
maafkan saya sebab saya rasa awak sihat macam biasa
maafkan saya ifah

ifah, saya sangat terkesan dengan semua yang berlaku
sayang saya pada awak tak terucap
saya rindu awak
awak bangunlah dari lena awak tu
awak tak penat ke tido lama2 ?
awak, ramai tunggu awak bangun
saya bukanlah keutamaan tapi saya mengharap awak ingat saya juga
bila awak bangun nanti

ifah, kalau awak di Malaysia, sungguh saya akan usaha untuk lawat awak
tapi awak jauh kat sana
saya takde sumber untuk berhubung secara terus dengan awak
saya hanya tunggu berita dari kawan2 kita
ifah, saya rindu awak
saya rindu nak dengar awak bercerita pasal US
saya rindu nak tengok awak post gambar kat instagram
saya seronok tengok awak enjoy dekat sana
ifah, saya merayu, awak bangunlah
kuatkan semula jiwa kami ifah
tengoklah kawan2 kita yang lain, semuanya sayu dan bermuram durja
awak tengoklah juga keluarga awak
saya pasti awak faham apa perasaan mereka, awak cukup bijak ifah
ifah, awak sentiasa dalam doa saya, dalam doa kami
saya berdoa agar awak kuat untuk lawan penyakit awak
saya berdoa agar awak bangun dan bergembira
saya berdoa agar awak sentiasa dalam keredhaan Allah
saya berdoa agar awak sentiasa dirahmati Yang Maha Esa

ifah, saya tak bersedia untuk kehilangan awak suatu hari nanti
tapi jiikalau takdir Allah mengatasi segala-galanya
saya reda ifah, saya tak nak tengok awak derita lagi
saya reda sebab Allah lebih sayangkan awak
saya reda sebab awak akan berada dalam dakapan Allah, jauh dari kesengsaraan
saya reda sebab saya tahu awak akan temui bahagia
saya reda sebab awak terlindung dari fitnah dunia

saya sayang awak, kawan :")
bangunlah ifah
saya nak awak bangun dan kembali normal semula
awak muda lagi, baru 21 tahun
mesti awak teringin untuk berkerja dan dapat gaji best2
mesti awak nak balas jasa ibu bapa awak
mesti awak nak tunaikan janji2 awak pada kawan2 kita
mesti awak nak bergembira dengan kawan2
dan paling utama, mesti awak nak tingkatkan ibadah awak pada Allah
saya pasti banyak yang awak nak buat pada umur ni
jadi ifah, tolonglah bangun
jangan tido lama2


ifah :'"(



No comments:

Post a Comment

zikrullah pada Maha Pencipta