dream big and shine on !

Monday 2 February 2015

nightmare bad dream

Assalamualaikum
hi there !



peachy je style tulis 'hi there' tu, kihkih tapi buat masa sekarang even serabut-mabut stress bagai tapi still boleh handle sebab takde la teruk sangat, takat ni UPU degree intake je yang duk merunsingkan minda. boleh la nak dikatakan sekarang happy je.

and pasal touching dengan tcr yanti tu pun den dah lupakan, gila kau nak terasa lama2. even aku ni bukan lah sapa2 nak terasa dengan dia, and dia ada points untuk marah back then.

actually point yang aku nak ceritakan is semalam, aku ada termimpi pasal tcr yanti. seram jugak bila pikir balik. okayy den cerita panjang lebar kehh.

memula camni, aku mimpi aku lepak rumah tcr yanti that day, tah aku tolong dia buat kerja apa tah, seingat aku macam tolong dia key-in something dalam system guna laptop. pastu tengah bercakap2 dengan tcr hasilah tetiba ada budak aspuri datang ketuk pintu rumah dia, masa tu awal pagi. tapikan hebat kot mimpi aku siap ada details bagai, and borak dengan tcr hasilah tu yang epic sebab aku ingat lagi dalam realiti aku pernah borak2 dengan dia dalam keadaan yang sama. plot twist ! pastu petang sikit, tcr yanti ajak keluar yang aku tak tahu we ols kemana, tapikan yang lawak both of us free hair, macam 'amboi free hair keluar berjalan' hahahahahahaha, mimpikan, mestilah illogical sikit. masa nak keluar dari rumah dia, tcr hasilah takde pun dalam layar mimpi tu, malahan sebelum tu pun ustazah mazlita tak muncul tho in fact dorang bertiga dok sekali. then, masa tcr drive tu ada la 2-3 orang budak aspuri duk depan kereta tu tapi tcr yanti tak sempat langgar, dorang ada cakap "sape sebelah tcr yanti tu? dorang nak kemana?" hahaha tak tahan betul dialog tu. sambung balik, pastu kami gi restoran yang aku tak tahu kat mana, tak dapat nak recall, seingat aku kami makan2 then naik kereta balik pastu tcr yanti drive ke somewhere yang agak remote then we fall off from the cliff. tu jela, pastu aku terbangun. haaa gittew.

yang selebihnya aku dah tak ingat , betul la orang cakap bila 5 minit kita dah bangun, 50% je yang akan kita ingat, 95% akan hilang lepas 10 minit. ni fakta psikologi.

btw, tak kisah la mimpi ni ada sebarang petanda ke tak, den sokmo akan doakan kesejahteraan tcr yanti even kat mana saja dia berada, hoping that sesuatu yang buruk takkan berlaku kat diri dia or aku sendiri, after all, of course aku doakan jugak buat guru2 aku yang lain...family jangan tanya! absolutely aku sentiasa doakan depa. biar kita bermurah dengan doa sebab mungkin itu je yang mampu kita bagi buat orang2 yang kita sayang.

p/s: jangan lupa sebelum tido basuh kaki ye and minum air suam!


xoxo,
little me.

No comments:

Post a Comment

zikrullah pada Maha Pencipta