dream big and shine on !

Monday 29 April 2013

'le ceritera

touche , lost in the glowing smiles
Assalamualaikum . . hi peeps . fuhhhh *tiup habuk selori* . sekian lama terasa diri ini menyepi *actually sibuk dengan novel* then kerja lagi ( reason maybe ? ) sebenarnya no idea . takde ilham nak coretkan apa dalam blog ni . semuanya masih lagi terbuku kemas dalam diri . mungkin kali ini just throwback saat-saat manis dulu-dulu . terkenangkan kawan-kawan . teringatkan buku-buku LAW dan teringin nak belajar sekali . mungkin juga nak berkongsi rasa tentang pembacaan novel yang sangat agresif sejak dua-menjak ni *hehe*
tah semangat apa , aku boleh seharian menghadap laptop untuk baca novel online then terkadang tu gelak sorang-sorang , adakala kesat air mata jugak . memang naik gila aku dibuatnya . novel . something that came along then changed my all at last . huh . mana taknya , aku sanggup berhabis-habisan dari segala aspek semata-mata untuk novel . kipas susah mati kononnya ( die-hard fan ) . just ada 1 novel je yang mampu buat aku gila-gilaan seharian . guess what ? ummmm . . tajuk pun best , tapi contains dia lagi mantop - best - meletup - gilos - thumbs up kiri kanan weyyyy . *over* . haaaaa . ladies and genltemen , i proudly present to you ---> Pelangi Cinta Buat Suami . baiklah kalian , saya mohon beli dan bacalah novel ini . sangat meruntun jiwa dan perasaan . how way i'm fall in love with this . penulisan yang santai dan bermeseg . tapi tajuk dia tu gedik-gedik sikitkan ? takpa , yang tu just set aside . please focus more on the message that the writer want to express towards her writing okay ? good .

ceritera berakhir . . .

nak throwback sikit on how i feel . like serious , aku sangat rindukan sahabat-sahabat . tak kira sahabat kat UniSZA , secondary schoolmates ataupun geng-geng aku sendiri . semuanya aku rindu . terlintas kembali satu persatu kenangan dengan they all . ahhhh . meruntun jiwa habaq hang . . sesungguhnya aku ni jenis yang jarang bermanja dengan family *pemalu kot* so that aku banyak menghabiskan masa bergila-gilaan dan ber'manja' dengan rakan-rakan . Plus , semua kawan-kawan aku se'kepala' dan gila-gila . memang semuanya 'kena' dengan jiwa aku . semuanya banyak cakap , funny , suka bergurau , pemurah , dan yang paling penting semuanya mudah untuk meghulurkan bantuan saat aku memerlukan . ataupun sanggup me'minjam'kan telinga they all untuk dengar masalah , suka , duka aku . sememangnya aku tak ada rahsia antara kawan-kawan aku . semuanya di'bogel'kan kepada mereka tak pun they all akan bercerita sesama sendiri . Alhamdulillah , Allah kurniakan aku orang-orang sekeliling yang baik hati dan sangat concern . even they jadi pendengar setia aku , tu bukan bermakna aku suka menyesakkan ( lebih tepat lagi , menyerabutkan kepala ) mereka dengan masalah aku . selagi aku dapat bertahan , aku takkan cerita masalah aku . *aku pun kesian + sayang jugak kat they all* truly and deeply i can say , they all sangat memahami , supportive dan selalu ada saat diri hampir tersungkur - lelah . thats i truly touche :') 

No comments:

Post a Comment

zikrullah pada Maha Pencipta