dream big and shine on !

Friday 2 November 2012

buka mata , buka minda

indah ciptaan Allah , now see the world !
alhamdulillah aku berkesempatan lagi untuk melihat dunia ini dari pelbagai sudut dan persepsi. salah seorang dari rakan aku telah pun membuka minda dan akal fikiran aku . sebagai seorang yang bergelar mahasiswi . kita sepatutnya lebih matang dan ideal selaras dengan pembangunan tamadun dan zaman moden . bukan hanya tertumpu pada hiburan semata-mata. aku menulis bukan untuk mengkritik generasi kini tetapi untuk tujuan pembangunan idealogi remaja kini yang ketandusan ilmu dan hanya memfokuskan kepada hiburan , percintaan dan pembelajaran semata-mata. remaja kini perlu lebih universal untuk membangun dan memimpin generasi yang akan datang.




ini juga peringatan buat diri aku sendiri . kerana aku juga bergelar remaja

No comments:

Post a Comment

zikrullah pada Maha Pencipta